niedziela, 15 kwietnia 2012

Izolacyjność betonu komórkowego

Wszyscy znają materiał budowlany, otrzymywany poprzez wprowadzenie pod ciśnieniem gazu do mieszanki cementowej. Beton komórkowy, znany już od wielu lat okazał się świetnym materiałem budowlanym 

Dzięki swej przystępnej cenie zyskał rzeszę zwolenników. Nie wszyscy wiedzą jednak, że beton komórkowy ma doskonałe parametry izolacyjności termicznej. Wartość współczynnika przenikania ciepła dla przykładowego betonu komórkowego  o grubości 240mm wynosi 0,52 W/m2K.  

Materiał ten ma niestety także wady. Charakteryzuje go duża nasiąkliwość oraz kruchość. Ze względu na te właściwości nie może być wykorzystany przy wielu przedsięwzięciach. 

Mimo wszystko warto zastanowić się nad jego wykorzystaniem ze względu na jego korzystne parametry, które mogą poprawić klasę energetyczną budynku, która będzie widniała na świadectwie energetycznym.

1 komentarz:

  1. Zawsze uważałem, że beton komórkowy jest dobrym materiałem i powinien być rozpatrywany jako pierwszy przy planowaniu inwestycji. Ja bardzo pozytywnie się zaskoczyłem gdy niedawno zleciłem wykonanie świadectwa charakterystyki energetycznej i zobaczyłem klasę energetyczną jaką mi wystawił projektant.

    OdpowiedzUsuń